Hjælp til ADHD i skolen
Når man starter i skole stiger kravene til barnets evne til at koncentrere sig, forholde sig roligt, lytte og holde overblikket. Børn med ADHD er ramt på lige netop disse kompetencer og for en del børn bliver ADHD symptomerne mere tydelige efter skolestart.
Selvom det er diagnostisk kriterie at barnet udviser vanskelighederne i flere kontekster, er der nogle børn der holder så meget på sig selv, at vanskelighederne primært kommer til udtryk i en kontekst. Det kan besværliggøre skole-hjem samarbejdet, hvis det kun er forældrene der ser vanskelighederne og skolen næsten ikke gør – eller omvendt. Lyt derfor indgående til forældrenes beskrivelse og bekymringsgrad. Vi ved fra forskningen at det er en valid indikator for problemernes omfang og behovet for intervention.
”Vejledning & psykoedukation - ADHD”
Det er vigtigt med en stor grad viden om ADHD blandt fagpersoner, da det hjælper til at skabe en bedre forståelse for barnets adfærd og derigennem nye og bedre handlingsmuligheder Vi har derfor samlet den vigtigste viden om ADHD i udgivelsen ”Vejledning & psykoedukation - ADHD”.
Hæftet giver inspiration og viden til at forstå diagnosen ADHD bedre. Det kan bruges af såvel forældre til børn med ADHD som gruppeledere, lærere, pædagoger, psykologer og familiekonsulenter der har brug for viden, forståelse og inspiration til at styrke og støtte børn med ADHD i deres hverdag.
Hæftet giver således både viden om og strategier til børnenes udvikling. Hæftet består af venstresider der er tiltænkt fagpersonen, og højresider der er tiltænkt kopiering og uddeling til f.eks. forældre eller andre privatpersoner.
Hæftet koster 220kr + porto, og kan købes ved at henvende sig pr mail til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.