Shopping Cart

I det offentlige

PPR

Praksisnær PPR

Forskningsbaserede pædagogiske strategier i praksis

I Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) er der stor efterspørgsel på praksisnær og anvendelig hjælp. Center for ADHD+ tilbyder lokal kapacitetsopbygning på et forskningsbaseret fundament med konkrete strategier og vejledningsmetoder, som styrker det tværprofessionelle afsæt for PPR indsatser til dagtilbud, skoler og familier.
PPR – Center for ADHD+

Vores tilgang

Forskningsbaseret praksis

Vi tager altid afsæt i forskning og veldokumenterede metoder, strategier, principper og samskabende vejledning og sætter disse i spil sammen med jer ift. jeres mål og rammer. Det betyder, at vi lægger vægt på konkret omsætning og bæredygtighed af tilgangene ind i jeres praksis.

Samskabelse

Vi udvikler ikke PPR-praksis – men vi hjælper jer med at udvikle jeres PPR-praksis. Derfor lægger vi vægt på sammen at få beskrevet mål og rammer for vores samarbejde, så det giver bedst værdi for jer – og dem, I er der for i kommunens dagtilbud og skoler.

Praksisnære redskaber og dataopfølgning

Når vi har afprøvet, øvet og udviklet praksis sammen over et forløb, følger vi allerhelst op på udviklingen med både kvalitative og kvantitative data. Gerne både ved afslutningen af et forløb og tre måneder efter.

Klodser skaber fælles sprog i Favrskov PPR

– praksisnær aktionslæring med invest in play®

Rød, orange, gul, grøn, lyseblå, mørkeblå. Rundt omkring på lærerværelserne og børnehavestuerne i Favrskov Kommune står små tårne af legoklodser i seks forskellige farver og minder personalet om de værktøjer til relationsopbygning, som kommunens PPR-team har vejledt dem i.

Værktøjerne bygger på evidensbaserede programmer, som psykologer og vejledere i Favrskov PPR har fået et aktionslæringsforløb i, tilrettelagt af Center for ADHD+.

Teamleder i PPR, Camilla Bjergegaard Christensen kendte centret fra tidligere forløb med afsæt i evidensprogrammer, som hun selv havde haft stor glæde af i sit eget vejledningsarbejde, og derfor ønskede hun at opkvalificere sine medarbejdere og give dem et fælles sprog at drive vejledning ud fra. På baggrund af samtaler med leder og undervisere i Center for ADHD+ blev et kursusforløb skræddersyet til PPR-teamlederens ønsker for undervisningen, blandt andet prøvehandlinger i form af arbejdsopgaver ude i praksis, som skulle følges op på næstkommende undervisningsgang.

Børn vil gerne lege hele tiden

Kom hurtigt videre

Dagtilbud

Skoler

Familieområdet

Øvrige

Kontakt os

Barnets lov – Center for ADHD+

Et bedre liv med ADHD

Tilmeld vores nyhedsbrev og få inspiration til et bedre liv med ADHD

Hvilket nyhedsbrev vil du modtage?

Accept af persondatapolitik

Tak for din tilmelding